YORECORDAR|official site 回遊芸術家,日本画,アンアスフラワー YORECORDAR

ABOUT


 

 

 

 

 

 

 

 

LET IT HAPPEN アンアスフラワー

 

 

 

 

『LET IT HAPPEN / アンアスフラワー』は

 

 

起こるに任せることで

 

 

ひとつの私たちが循環する象徴です。

 

 

『LET IT HAPPEN 』is a symbol of our circulation as one by letting it happen.

 

 

 


 

 

 

インスピレーションがきた当時、

 

どうやって描けばよいか分からず、まずは立体で再現しました。

 

 

 

The inspiration originally came to me when I was an office worker.
But I didn’t know how to draw it, so I first recreated it in three dimensions.

 

 

 

 

最初に制作した模型|The first model created

 

 

 

 

 

 

 

それを2次元の線で表現し、グッズへ展開することになりました。

 

I then expressed it in two-dimensional lines and developed it into three-dimensional works, paintings, and merchandise.

 

 

 

 

 

Tシャツプリント|T-shirt printed

 

 

 

 

 

 

そしてイギリスへの展開をきっかけに外国名として『LET IT HAPPEN』となりました。

 

わたしたちは変化し続けます。

 

Then, with the expansion to the UK, it became “LET IT HAPPEN” as a foreign name.

We continue to change.

 

 

 

 

文脈アートから言語を必要としない、目を瞑るほどに感じるアートを。

 

From contextual art to art that is directly received without the need for language.

 

 

 

 

 

 

 

Profile

 

 

YORECORDAR /ヨリコーダ

日本画家,回遊芸術家, トランスアート学舎主催

1986年生まれ兵庫県出身。2009年京都精華大学芸術学部日本画専攻卒。12年の人事採用業を経て「自分の視点にもどる」をテーマにアート活動を開始。お金の価値を見直す「価値交換」を実施。東京・大阪での初個展で100名以上を動員し、11点の作品と価値を交換した。様々な場所を回遊しながら、その場所や出会った人とのエネルギー交換から制作を続ける。2024年現在はアトリエ神楽いとのにわを中心に活動中。

 

2024年8月末イギリスダートマスで日本画の展示販売とワークショップを開催予定→『Spirit of Japan』展についてはコチラ

 

 

YORECORDAR / Yorikōda

Born in Hyogo Prefecture in 1986, graduated from Kyoto Seika University in 2009 with a major in Japanese painting. 12 years of human resource recruitment work later, She began his art activities under the theme of “returning to one’s own point of view”. Value Exchange” to reevaluate the value of money. Her first solo exhibition in Tokyo and Osaka attracted more than 100 people and exchanged 11 works of art for value. She continues to create works from the exchange of energy with places and people she encounters while migrating to various places. 2024 Currently, she is working mainly at Atelier Kagura and Itonowa.

Translated with DeepL.com (free version)

 

 

 

 

【経歴/ストーリー】

 

1986年 大阪府生まれ兵庫県育ち。本名:幸田頼子
2009年

京都精華大学芸術学部 日本画専攻卒。中学高等学校美術教員免許取得。

  株式会社くら寿司入社 人事部 採用担当、広報宣伝部を経て2021年退職
2021年

アート活動開始。曾祖伯父が台湾彫刻家黄土水であることを父から聞かされる

(35歳にしてアイデンティティインパクト)

 

評価される為に描く気になれず、公募展応募ではなくまずは個展をすることを決意。

サラリーでのお金の価値観に疑問を持ち、絵と「お金でない価値の交換」をコンセプトに制作。

 

個展「HIKI~価値交換の場所~」を東京@江東区自宅、大阪@台湾食堂で開催。

メイン作品である日本画 「HIKI」と台湾旅行:台湾黄土水作品巡りの価値交換を成立。

その他100食交換など。

2022年

 個展で成立した価値交換実施。1食食べる為にご自宅まで往復交通費1000円かけて食べに行く

というサラリー時代の収支の観点では成立しない、

団欒で食べる「豊かさ」会話から次回作の「種が生まれる」といった体験価値を実感する。

一方で、お金本来の価値(保存性、価値観の異なる相手と等価交換手段としての利便性)を痛感、

お金の価値を自身の中で上げることができ、絵とお金の交換を認めることができる。

 

こどもアート教室アートハウスにて3歳~高校生への指導を学ぶ。

家なき子生活開始、八王子の公園での制作。北海道美瑛で制作。

この頃から回遊しながら制作癖がではじめる。

2023年

コロナ禍の制限解除と同時に台湾へ父とともに渡航し台湾国立美術館での黄土水展を鑑賞、

価値交換の夢を実現。さらに近年、黄土水を再評価するきっかけを作られ台北市立美術館館長を

務められた林曼麗先と会食という感動の流れに…。

  ドバイ・バーレーンを旅しながら制作し、アンアスフラワーや日本画の価値を見直す。
 

愛知県豊橋市カナデアンにて日本画ワークショップ開催。 東京アトリエ神楽にて制作開始。

「自分の視点に戻る」をモットーにしたトランスアート学舎を立ち上げ日本画ワークショップ開催。

ピラティスインストラクターを 招いてワークショップ定期開催。

2024年 個展「回遊の軌跡」 @アトリエ神楽 初の彫刻作品を発表
   妙義自然の家プラスにて制作。
 

8月末にイギリスダートマス 『Spirit of Japan』展に出品、現地にて日本画ワークショップを開催予定。

 

 

1986 Born in Osaka Prefecture and raised in Hyogo Prefecture. Real name: Yoriko Koda
2009
Graduated from Kyoto Seika University, Faculty of Art, majoring in Japanese Painting.
Licensed as a junior high and high school art teacher.
Joined Kurarazushi Co., Ltd. and worked in the Human Resources Department in charge of recruitment and the Public Relations and Advertising Department before retiring in 2021.
2021

Began art activities. Told by his father that his great-grand uncle is Taiwanese sculptor Huang Tzu-chih(Identity impact at age 35)

 
Unwilling to paint for recognition, decides to have a solo exhibition first instead of applying for public exhibitions.Questioning the value of money in a salary job,
she created his works based on the concept of painting and “exchange of value that is not money.
Held a solo exhibition, “HIKI: Place of Value Exchange,” at her home in Koto-ku, Tokyo, and at a Taiwanese restaurant in Osaka.
The main work, the Japanese painting “HIKI,” and a trip to Taiwan: a tour of Taiwan’s Hwangtung Shuei works were exchanged for value.Also, 100 meals were exchanged.
2022
 The value exchange established at the solo exhibition will be implemented.
This is not possible from the perspective of income and expenditure during the salary era,
The value of the experience of “richness” of eating at a happy home and the “seeds” for the next work being born from the conversation.
On the other hand, he also keenly felt the intrinsic value of money (preservation and convenience as a means of equivalent exchange with people with different values),she was able to raise the value of money in his own mind, and was able to recognize the exchange of pictures and money.
Learned to teach children from 3 years old to high school students at Art House, a children’s art school.
Began living as a homeless child, creating works in a park in Hachioji. Worked in Biei, Hokkaido.
Began a habit of creating works while traveling around the world.
2023
Traveled to Taiwan with his father to see the Huang Tzu-chih exhibition at the National Taiwan Museum of Fine Arts,
This was the realization of her dream of value exchange. In recent years, she has been invited by Dr. Lin Man-li, Director of the Taipei Fine Arts Museum, who has been the catalyst for the reevaluation of Huang Tzu-chih’s work.
In addition, she had a dinner with Mr. Man-Li Lin, the director of Taipei Fine Arts Museum, who was the inspiration for re-evaluating Huang Tzu-chih’s work.
 
she has traveled and worked in Dubai and Bahrain, reevaluating the value of  flowers and Japanese paintings.
Held a Japanese painting workshop at Canadean, Toyohashi, Aichi.
Began working at Atelier Kagura in Tokyo.
Launched Trans Art School with the motto “Return to your own point of view” and held Japanese painting workshops.
Invited Pilates instructor to hold regular workshops.
 
2024
2024 Solo exhibition “Trajectory of Migration” at Atelier Kagura, first sculpture presented.Exhibiting at the “Spirit of Japan” exhibition in Dartmouth,